sobota 18. října 2014

Sukýnka pro malou princeznu

To se tak seběhlo jednoho prázdninového dne. Moje malá neteřinka se přišla zeptat, co že to ta teta dělá s tou věcí na stole. Když jsem jí odpověděla, že to je šicí stroj, přemýšlela jen malou chvilku, než vyhrkla : " A to bys mi mohla ušít sukýnku??" Moji odpověď jakože mohla, ale asi bych to ještě nezvládla jaksi nebrala jako překážku. Za dalších pět minut už mi v televizi nadšeně ukazovala jak by ta sukýnka měla vypadat.

"Samozřejmě musí být růžová, jak jinak :) No a taky musí být trčavá, jako baletní, protože já jsem baletka přece." A bylo rozhodnuto. Pak mi ještě připoměla, že má přece za 14 dní narozeniny, tak že bych to jako mohla stihnout tak, aby ji dostala k narozeninám.

Tak jsem začla se studiem, jak ušít tu baletní sukýnku. Jako vhodný materiál jsem koupila tyl a organzu. Po bližším prozkoumání materiálů jsem zjistila, že pravděpodobně bude potřeba ještě kousek bavlny na podšití, protože organza při stříhání začala trošku pouštět oka, takze bylo jasné, že tyl neudrží. Navíc sukýnka měla být růžová, ale tyl jsem sehnala jen zvýrazňovačově žlutý..tak mě napadlo, že bych vrstvy mohla přehodit. 

Nakonec jsem použila:
1m tylu
1m organzy
0,5m bílé bavlněné látky 
1m široké bílé gumy
1m široké saténové stuhy

Ze všeho nejdřív jsem potřebovala udělat střih. Jak na to, jsem našla na internetu. Jednoduchý návod můžete najít třeba zde

Tyl jsem si nastříhala na proužky 20 cm široké a dlouhé jako celá šířka tylu. Pak jsem si jednotlivé proužky naskládala, abych si vytvořila řasení. Šířku jednotlivých skladů si můžete určit podle toho, jak moc chcete mít sukýnku nařasenou. Nakonec mi 1m tylu vyšel na 6 proužků, které jsem při špendlení napojila na sebe tak, aby vyšly na celý obvod sukýnky. Celkem to byly 3 vrstvy.




Pak přišla na řadu organza. Tu jsem nastřihla stejně jako bavlněnou podšívku a přehodila přes vrchní řadu tylu a jednoduše přišila ve stejné části jako tyl.


Výsledek mě nadchnul :)


Pak ale přišla na řadu ta nejhorší část. Původně jsem si říkala, že to bude jednoduché...ale narazila jsem. Původní plán našít gumu (šířka 5cm) do pasu a "ono" se to pak nařasí tak úplně nevyšel. Nakonec jsem tím strávila (přerušovaně) skoro 4 dny. Vždycky jsem našila, vypárala a našila a párala. A tak to šlo pořád dokola. takže pokud můžu radit, nechte si  dostatečný prostor na vytvoření tunýlku, do kterého zcela jednoduše gumu (užší) navlečete. Příště to tak 100% udělám :) 


 No, nakonec se mi nějak podařilo gumu našít, ale upřímně, nebyla jsem si moc jistá, jestli ji princezna obleče. Každopádně, abych dodržela požadavek růžovosti :) měla jsem připravenou růžovou stuhu, kterou jsem plánovala našít na gumu, abych ji zakryla. Nechala jsem si dostatečnou rezervu, aby si malá princezna mohla vzadu uvázat krásnou mašli :)


Finální výsledek:



Tak snad si sukýnku baletka užívá, i když slíbila, že už nebude jíst bonbóny, aby tu sukýnku oblíkla :D I tak si myslím, že mě do pár měsíců čeká vymýšlení, jak ten pas rozšířit. Hold, s gumou ještě nekamarádím.

Žádné komentáře:

Okomentovat