středa 29. října 2014

Obal na kapesníčky

Jednou, když jsem si takhle brouzdala po mých oblíbených stránkách a hledala inspiraci k tomu, co bych tak mohla ušít jsem narazila na skvělý návod, jak si ušít krásné obaly na kapesníčky. A tak jsem si řekla, že nastal čas zatočit se škaredými, plastovými obaly kapesníčků a vyrobit si něco pěkného, milého a designového.

Všemu tvoření vždycky předchází pečlivý výběr látek, ze kterých chci tvořit. Sednu se ke své "kouzelné" krabici, plné látek a vzorů a přemýšlím, jestli se právě tahle látka hodní k tomu účelu, ke kterému ji chci použít.

Když jsem vybrala, z čeho budu tvořit, tak jsem se vrhla na stříhání a řezání.



Po chvíli se mi na stole začaly kupit obdélníčky rozličných šířek a délek.



A tak jsem chvíli žehlila, sešívala a kompletovala.




Hlavně všechno pořádně zažehlit, aby se s látkou dobře pracovalo. Úzké, kontrastní proužky se jednoduše našívají na okraje látky, zahnutou stranou do středu dílu.


Jakmile máte přišity obě strany, tak si vezmete vnitřní podšívku ( já zvolila stejné barevné ladění jako z venku) a položíte ji lícovou stranou nahoru.


A pak už jen šijete ve stejné linii, jako máte našity ozdobné proužky. Pak si takto sešitý díl obrátíte rubem vzhůru tak, abyste měli z obou stran látku s potiskem. U tohoto kroku doporučuji opět přežehlit, aby se švy pěkně usadily. 

Jakmile máme toto hotovo, tak si změříme opravdovou šířku a jednotlivé konce přeložíme do středu tak, aby se lehce překrývaly a sešijeme jednoduchým stehem.


Až máme takto "zabezpečeny" obě strany, ustřihneme rožky (ale pozor, abyste si neprostřihli ušité stehy) a znovu celou stranu "obentlujeme".



Pak už jen přetočíme a naplníme kapesníčky. A pak...už šup s obalem do kabelky a uvidíte, jak se Vám bude pěkně smrkat :))





Nějak jsem se do toho šití zabrala a tohle je výsledek.



Pokud se Vám některý z nich líbí, tak nakoukněte do našeho krámku nebo nás najdete i na FLERu. Od každého máme jen omezené množství, tak neváhejte s objednávkou.
Krásné podzimní tvoření!
Pavla




Žádné komentáře:

Okomentovat